Edunvalvonta

Rohkeasti Tulevaisuuteen!

Senioriliiton edunvalvontatyö eläkeläisten ja ikäihmisten puolesta
Kansallinen senioriliitto ry harjoittaa edunvalvontatyötä valtakunnallisella tasolla esimerkiksi eläkeasioissa, ikäihmisten hyvinvoinnissa ja ikäihmisten asemasta yhteiskunnassa. Työssä hyödynnetän laajoja yhteiskunnallisia verkostojan ja liiton viestintäkanavia. Näitä ovat Patina -lehti, sosiaalinen media, liiton kotisivut ja suorat kontaktit lainsäätäjiin, muihin päättäjiin ja median edustajiin.

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Esimerkkejä edunvalvontatyöstä käytännössä
• Valtakunnallisella tasolla ministeriöt ja eduskunnan valiokunnat pyytävät eläkeläisliittojen lausuntoja, kun valmisteltavina on erityisesti eläkeläisiä koskevia lainsäädäntöhankkeita.
• Maakuntatasolla eri eläkeläisjärjestöillä on runsaasti yhteistoimintaa. Muun muassa oman maakunnan kansanedustajiin pidetään yhteyttä.
• Paikallistasolla senioriyhdistykset ovat asettaneet jäseniään toimimaan kunnallisissa vanhusneuvostoissa.