16.4.2024 Helsingin hiippakunnan emerituspiispa ja Helsingin yliopiston emeritusprofessori Eero Huovinen kertoi omasta elämästään täydelle salille. Hänen lämminhenkinen sekä humoristinen taitonsa puhua ja lähestyä kipeitäkin asioita kosketti meitä kuulijoita mieleenpainuvasti. Kuvassa myös puheenjohtajamme Kaino Di Silvestre.
16.4.2024 pidetyssä jäsentilaisuudessa luovutettiin Senioriliiton kultaiset ansiomerkit yhdistyksemme pitkäaikaisille ja ansioituneille jäsenillemme Anssi Arohongalle ja Arni Lauritsalolle.
12.3.2024 pidetyn vuosikokouksen päätteeksi kuulimme mielenkiintoisen Marjut ja Amajit Chughin esitelmän Intiasta.
Jäsentilaisuudessamme 13.2.-24 Anneli Vanamo kertoi tekemästään mielenkiintoisesta vaellusmatkasta Santiago de Compostelaan.
Tarja Hasan ja Liisa Naski Enter ry:stä opastivat yhdistyksemme jäseniä digilaitteiden käytössä, tiistaina 30.1.
Iloisia Haagan senioreita kokoontuneena yhteiskuvaan ennen itsenäisyyspäivää, 5.12. nauttimaan Tallen-ravintolan antimista pikkujoulun merkeissä.
Marraskuun, 14.11 jäsentilaisuutemme kutsuvieras, kansanedustaja Ben Zyskowicz kertoi näkemyksistään niin kotimaan, Euroopan kuin maailman ajankohtaisista asioista ja poliittisista jännitteistä. Hänestä on ilmestynyt myös kirja Nuori Ben Zyskowicz, josta hän kertoi muistellessaan menneitä vuosia poliitikon uransa aikana. Kirjassa luodaan myös katsaus suomalaiseen poliittiseen ilmapiiriin sekä1970- että 1980- luvuilla.
Vierailimme Alvar Aallon arkkitehtoonsta mestariteosta edustavassa Paimion parantolassa, 20.9.2023. Oheinen kuva parantolan kattoterassilta, jossa tuberkuloosipotilaat voivat lepäillä hengittäen raikasta mäntymetsän tuoksuista ilmaa, jolla todettiin olleen parantava vaikutus.
Tiistain 6.6. viikkokävelylle osallistuneet suuntasivat askeleensa Munkkiniemen Torpanrannasta A. Gallen-Kallelan Tarvaspäähän. Tuuli ja muutama sadepisara eivät haitanneet kävelijöitä ja mielenkiintoista keskusteluhetkeä. Kuvamme on Tarvaspään kahvilan pihalta ennen paluuta takaisin Torpanrannan kautta Haagaan.
Toukokuun 2023 jäsentapaamisessa vieraanamme oli arvostettu ja palkittu, elävä näyttämötaiteen legenda Seela Sella muistellen lapsuuttaan mumminsa kasvattamana Tampereen Pispalassa. Kuvassa Kaino di Silvestre, Seela Sella ja Hannu Koponen. Seela Sellan aito ja valloittava persoona hurmasi kaikki paikalla olleet kuulijat runsain aplodein ja kukkasin.
Vuoden 2023 ensimmäisessä jäsentapaamisessamme Hannele Koli-Siiteri kertoi kirjailija Sally Salmisesta, hänen vaiherikkaasta elämästään ja kirjallisesta tuotannostaan.
Haagan kansalliset seniorit ry Hallitus 2023 Edessä istumassa Marjut Chugh, Ritva Lautala ja pj. Kaino Di Silvestre. Takana Marja Kakriainen ja Marjatta Nissinen.
Yhdistystasolla Irma on toiminut puheenjohtajana 1994–1997, 2007–2008 sekä 2010. Kultainen ansiomerkki on myönnetty 1998. Kunniapuheenjohtajuus myönnettiin hänelle v 2013. Piiritasolla Irma on toiminut Helsinkiläisten Eläkejärjestöjen Neuvottelukunnassa ja Vanhustyön Neuvostossa 1990- luvulla. Piirihallituksen jäsen hän on ollut 1995–1997. Piirihallituksen puheenjohtajana 1998.
Korkeasta iästään huolimatta Irma osallistuu yhdistyksen tilaisuuksiin aktiivisesti. Hän tuo tiedoksemme usein yhteiskunnallisia asioita ja mielipiteitä. Irma on koonnut historiikin yhdistyksemme viideltä ensimmäiseltä vuodelta.
Jos kuka niin Irma on mitalinsa ansainnut.
Vielä kerran lämpimät onnittelut ja paljon hyviä vuosia!

Kaino Di Silvestre
Haagan senioreiden puheenjohtaja

Anna- Stina Lindén
jäsenrekisterin hoitaja