Jäsentilaisuudet

16.4.2024 Helsingin hiippakunnan emerituspiispa ja Helsingin yliopiston emeritusprofessori Eero Huovinen kertoi omasta elämästään täydelle salille. Hänen lämminhenkinen sekä humoristinen taitonsa puhua ja lähestyä kipeitäkin asioita kosketti meitä kuulijoita mieleenpainuvasti. Kuvassa myös puheenjohtajamme Kaino Di Silvestre.
16.4.2024 pidetyssä jäsentilaisuudessa luovutettiin Senioriliiton kultaiset ansiomerkit yhdistyksemme pitkäaikaisille ja ansioituneille jäsenillemme Anssi Arohongalle ja Arni Lauritsalolle.
12.3.2024 pidetyn vuosikokouksen päätteeksi kuulimme mielenkiintoisen Marjut ja Amajit Chughin esitelmän Intiasta.
12.3.2024 yhdistyksemme vuosikokouksen puheenjohtajana toimi Leena Tiittala.
Jäsentilaisuudessamme 13.2.-24 Anneli Vanamo kertoi tekemästään mielenkiintoisesta vaellusmatkasta Santiago de Compostelaan.
Tarja Hasan ja Liisa Naski Enter ry:stä opastivat yhdistyksemme jäseniä digilaitteiden käytössä, tiistaina 30.1.
Marraskuun, 14.11 jäsentilaisuutemme kutsuvieras, kansanedustaja Ben Zyskowicz kertoi näkemyksistään niin kotimaan, Euroopan kuin maailman ajankohtaisista asioista ja poliittisista jännitteistä. Hänestä on ilmestynyt myös kirja Nuori Ben Zyskowicz, josta hän kertoi muistellessaan menneitä vuosia poliitikon uransa aikana. Kirjassa luodaan myös katsaus suomalaiseen poliittiseen ilmapiiriin sekä1970- että 1980- luvuilla.
Kansanedustaja Ben Zyskowicz ja puheenjohtajamme Kaino di SIlvestre yhteiskuvassa.
Kuvassa 14.2.2023 pidetyn jäsentilaisuuden luennoitsija FT, ETM Jenni Lehtisalo/THL "Teillä oli kyllä mukavan tuntuinen porukka ja paljon toimintaa!" Näin totesi vieraamme tapaamisen jälkeen. Hänen luentonsa käsitteli ikäihmisen ravitsemusta ja sen vaikutusta muistiin ja mielenvireyteen.
Vuoden 2023 ensimmäisessä jäsentapaamisessamme Hannele Koli-Siiteri kertoi kirjailija Sally Salmisesta, hänen vaiherikkaasta elämästään ja kirjallisesta tuotannostaan.
Syyskokous 18.10.2022
Kansanedustaja Sari Sarkomaa kävi kertomassa  miten  senioreiden asiat
huomioidaan päätöksenteossa Eduskunnassa.
Kansanedustaja Sari Sarkomaa kävi kertomassa miten senioreiden asiat huomioidaan päätöksenteossa Eduskunnassa.
Jäsentilaisuudessa 13.9.2022 tohtori Jyrki Vesikansa esitelmöi.
Heinäkuun  viimeinen kävelyreitti 5.7. 2022 suuntautui jälleen Haagan
alppiruusupuistoon. Kuten kuva kertoo meitä oli vain neljä, mutta  kyllä
kävely onnistuu pienemmälläkin porukalla. Sovimme alustavasti kävelystä
elokuussa, mutta katsotaan miltä ilmat elokuussa näyttää. Tähän palataan.
Heinäkuun viimeinen kävelyreitti 5.7. 2022 suuntautui jälleen Haagan alppiruusupuistoon. Kuten kuva kertoo meitä oli vain neljä, mutta kyllä kävely onnistuu pienemmälläkin porukalla. Sovimme alustavasti kävelystä elokuussa, mutta katsotaan miltä ilmat elokuussa näyttää. Tähän palataan.
Haagan senioreiden toinen kävely 21.6.2022 suuntautui  jälleen  Haagan alppiruusupuistoon. Kävelijöitä oli  yhteensä 13. Kahvit nautittiin atzaleapuistossa korvapuustien kera. Selvästi saattoi huomata, että yhteiselle kävelytapahtumalle on tilaus. Monet totesivat etteivät ole pitkään aikaan tavanneet toisiaan.  Ehkäpä otamme kävelyn uusiksi parin viikon kuluttua, vai mitä seniorit? Ainakin tällainen  toive esitettiin eilen.
Haagan senioreiden toinen kävely 21.6.2022 suuntautui jälleen Haagan alppiruusupuistoon. Kävelijöitä oli yhteensä 13. Kahvit nautittiin atzaleapuistossa korvapuustien kera. Selvästi saattoi huomata, että yhteiselle kävelytapahtumalle on tilaus. Monet totesivat etteivät ole pitkään aikaan tavanneet toisiaan. Ehkäpä otamme kävelyn uusiksi parin viikon kuluttua, vai mitä seniorit? Ainakin tällainen toive esitettiin eilen.
Haagan senioreiden kävely 8.6.2022 Haagan alppiruusupuistossa. Päätimme uusia kävelyn 21.6. 2022 klo 13.00 nyyttäreiden kera, jolloin kukinta toivottavasti on parhaimmillaan.
Liisa Siren kertoi Helsingin kaupungin tarjoamista palveluista senioreille jäsentilaisuudessa 10.5.2022.
8.3.2022 saimme palata Riistavuoren seniorikeskukseen. Pidimme jäsentilaisuuden, jossa Suomen ent. Venäjän suurlähettiläs René Nyberg esitelmöi. Kuvassa myös pj Kaino Di Silvestre. Esitelmän jälkeen oli vuorossa sääntömääräinen kevätkokous.
Jäsenemme Anssi Arohonka esitteli 15.2.2022 jäsentilaisuudessamme kirjansa Longe Rariss. Paikka oli ravintola Chic
Teemu Keskisarja
Antti Heiskanen, Enter ry- Digiopastusta
Kirjailija Minna Lindgren
Professori Martti Turtola
Musiikkineuvos Seppo Hovi
11.2.2020 Eila Ilenius
Teemu Lehtonen
Tapio Rautavaaran tytär Leena Rautavaara 21.10.2020
Trubaduuri Leo ( Lexa ) Silolahti 21.10.2020
Jäsentilaisuus 16.11.2021 lakimies Tuula Rainto perehdytti testamentin laatimiseen

Kuvia yhteiseltä joululounaalta 13.12.22, ravintola Tallen.

Arni Lauritsalo luki Taatan joulupakinan.

Kaino Di Silvestre ja Hannu Koponen laulattivat senioreita, säestäjänä  Jukka Raitio. Hän loihti myös jouluista taustamusiikkia koko tilaisuuden ajan.

Ritva Hämäläinen muistelee lapsuutensa jouluja.